Om Juniorhandelskammaren Sundsvall

Är du mellan 18–35 år och brinner för att göra Sundsvall bättre? Då vill vi gärna veta mer om dig! Fyll i det här formuläret så hör vi av oss

Sundsvall Business Awards anordnas av den ideella föreningen Juniorhandelskammaren Sundsvall. Vi är ett 20-tal medlemmar som delar ett gemensamt intresse för ledarskap, entreprenörskap, personlig utveckling och samhällsengagemang. Vi är en del av Sveriges Juniorhandelskammare (JCI Sweden), som i sin tur är en del av det internationella nätverket Junior Chamber International (JCI) med verksamhetsidén ”att erbjuda utvecklingsmöjligheter som stärker unga människor att skapa en positiv förändring”. Läs mer om JCI Sweden.

Vi finns till för att:

• att ge yngre personer tillfälle till ledarskapsträning och utbyte av erfarenheter
  • att gemensamt behandla lokala, nationella och internationella frågor av ekonomisk, social och kulturell art för att därigenom öka medlemmarnas  kunskaper samt deras förmåga att utföra ett ansvarsfullt arbete inom samhället
  • att främja medlemmarnas personliga utveckling genom bl.a. möjligheter till projektledarträning
  • att jobba för att utveckla Sundsvall och dess näringsliv.

Vi är en del av JCI

Sveriges Juniorhandelskammare är en del av det internationella nätverket Junior Chamber International (JCI) med verksamhetsidén ”att erbjuda utvecklingsmöjligheter som stärker unga människor att skapa en positiv förändring”. Föreningen har 200 000 medlemmar och finns i över 110 länder. Junior Chamber International har flertalet globala samarbetsavtal, bland våra samarbeten hittar man EU och FN för humanitära insatser och kunskapsutbyte. JCI jobbar också nära ihop med Internationella handelskammaren för att främja entreprenörskap och en ökad ekonomisk tillväxt.